5 Most Expensive Household Items In the World

5 Most Expensive Household Items In the World

5 Most Expensive Household Items In the World.

When one talks of household items, one just thinks of necessary items a house needs. Such include appliances, furniture, clothing and so on. Usually there’s a budget on what to spend on these and though selection is based on preference and income, most people will likely go for high quality products that will last longer if they can afford them.

However, this list you’re about to see is nothing compared to the price range you have in mind. Here are 5 most expensive household items in the world.

Stuart Hughes Prestige HD Supreme Rose Edition – $2.25- $2.26 Million

Stuart Hughes Prestige HD Supreme Rose Edition – $2.25- $2.26 Million

Yup! You read right. This big screen costs between $2.25 – $2.26 million dollars. It is made with hand-stiched alligator skin and seventy-two round cut diamonds, sunstone, and amethyst all for your watching pleasure.

Like why? I’m sure I know where to get jewelries if I want some and I sure wouldn’t want them on my TV— something nobody or very few people are going to see.

Hope this TV shows the buyers their enemies, where they are located and what they are doing behind their backs.

Gold and Diamond Infused Soap $2,800

Gold and Diamond Infused Soap $2,800

This soap is produced by a Lebanese family-run business according to this source, it is infused with gold and diamond powder and other aromatic plants and essential oils. One bar of this soap costs $2,800.

Hold on. You mean to tell me that this soap contains gold and diamond powder that will wash down the drain when you rinse off… This soap has to do more than washing off dirt. It better be washing sins and infirmities.

Read also: 10 Disturbing Perfume Brand Names

The Passion Diamond Shoes – $17 Million

The Passion Diamond Shoes – $17 Million
The Passion Diamond Shoes – $17 Million
Source: Money Inc

Jada Dubai ( a brand in the United Arab Emirates) created this shoes in partnership with the Passion Jewelers. According to an article on Money Inc that the shoes go for a whooping $17 million dollars.

You’re probably wondering: “Apart from gold and diamond, what extra thing do they offer?” Nothing else.

In my opinion, anyone buying this should never take them off. These shoes don’t deserve to be in the closet. They need to be slept with and bathed with. They need to be able to not only walk on water but surf and climb mountains. Someone who has them should be able to freely walk into space.

Toilet paper $1.5 million

Toilet Paper $1.5 million
Source: alux.com

According to Event Washrooms, the toilet paper was made in Australia by a company called “Toilet Paper Man” and was originally designed as an advertising campaign, however, was up for sale shortly after!

It is said that it took over four years to meticulously piece together each golden flakes in other to make a single roll. It is a 22 carat gold toilet paper which goes for $1.5 million.

Guys, at this point I’m speechless. What does this do that the regular toilet paper doesn’t? This is just throwing $1.5m down the toilet into the soak away. Wait! It just dawned on me —when this toilet paper finishes, it would be replaced. Can you imagine how many millions of dollars would be in the soak away? Damn!

Toothpick $500

the-most-expensive-toothpick1 the most expensive toothpick The most expensive toothpick The most expensive toothpick1
Toothpick $500

Made by Hugh Power, owner of The House of Solid Gold, it is said that the toothpicks are handcrafted with 18k solid gold and is worth $500.

But wait! Since these are made of gold, they are for keeps right? Like they can be washed and kept for reuse right? Do you think the people who buy them would do that? If they do, that’d be a smart move.

So these are the 5 most expensive household items in the world. What do you guys think? If you had the money, would you purchase these items? Do you think the prices are ridiculous or do you think otherwise? Share your thoughts.

5 Most Expensive Household Items in the World
Image by DarkWorkX from Pixabay 

blank
Viano Dee

Viano Dee is a non niche blogger, poet, songwriter and a hardcore romantic who believes that life is something that we all should be positive about. She writes about life generally with the hope that positive change will occur even if it's just in one person. Her write-ups could take any form: poetry, articles, and even songs in ways that'll inspire you, resonate with you, or tell a story while keeping you both informed and entertained.

37Shares
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
45 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Solomon
2 years ago

Hahah nawao.

Funny enough you wee discover even the Dangote’s and truly rish don’t even kee their self getting these frivolities.

Its one ordinary man that just stumbled on some inherited cash that wee go and pack this just to impress people especially those neighbors that told him he wee never amount to anything. 

$1.5mil for toilet paper? 

Na my eternal sins I wan wipe? 

blank
Reply to  Solomon
1 year ago

Haha. Nope. You’re wiping your eternal poop. A royal toilet paper for a royal bum. Lol.

Cyril
1 year ago

Thank you for this knowledge you gave out. All these are just class. Those that suffer for their money will never acquire such an item. Anyway, they are nice

blank
Reply to  Cyril
1 year ago

Agree with you.

Jaana McEntee
1 year ago

Just makes me wonder,why?.. Is there really no better place put or spend money on? It is actually little bit sad but yeah, these photos feed the eyes 🙂

blank
Reply to  Jaana McEntee
1 year ago

True.

amadi
1 year ago

Toilet paper? hahah..that’s so crazy though beautiful to behold. 

blank
Reply to  amadi
1 year ago

True.

blank
1 year ago

Apart from the toothpick and tiolet paper, these items don’t look attractive. This is the hieght of vanity. It is funny and sad at the same time. In Africa, the costs of these items can buikd houses and start huge buisinesses.

blank
Reply to  Simi
1 year ago

Exactly.

blank
1 year ago

Sorry I meant build

thesharonkay
1 year ago

Even if I had the money, I can’t see myself buying them. Too many needs in the world to be spending over a million dollars on toilet paper. That being said, the gold toothpicks might tempt me (at least for a minute or two), after all I could reuse them — yeah, I’m one of those people lols.

blank
Reply to  thesharonkay
1 year ago

I said the same thing too.

Coollife
1 year ago

i love that toilet paper wow how can one get it?

blank
Reply to  Coollife
1 year ago

By buying one. Lol.

StressedMum
1 year ago

Wow I never knew these existed, who would pay that much for toilet paper or soap.  I certainly would not let my kids near the toilet paper the amount they all use x

blank
Reply to  StressedMum
1 year ago

Haha. Can imagine. x

Kayla
1 year ago

Wow! Who would spend money on such outlandish items?!? I love your comment about the soap! It better be washing sins away for that price! 

blank
Reply to  Kayla
1 year ago

Right? 🙂

Kendra
1 year ago

OMG that is wild!!!!  Now that’s living lavishly!  😱😂😂

blank
Reply to  Kendra
1 year ago

Honestly.

Karletta Marie
1 year ago

Very interesting.  What this shows me is that there are people in the world who are willing to buy this stuff.  I’m thinking … I need to up my prices LOL!

blank
Reply to  Karletta Marie
1 year ago

Right? Feel you sis. Lol.

Yomi Spontaneous
1 year ago

and then I go to that houses with my kids… and they start playing with the toilet paper! hahaha

blank
Reply to  Yomi Spontaneous
1 year ago

That would not be a delight to watch. Haha.

Elizabeth O
1 year ago

If by miracle I get to have that tissue paper I won’t use it. I’ll probably hang it on the wall.

blank
Reply to  Elizabeth O
1 year ago

Haha

Liz Bayardelle
1 year ago

Oh my goodness, I don’t even know what to say about this one.  I think the toilet paper is by far the most disturbing, but the others are all a close second.

blank
Reply to  Liz Bayardelle
1 year ago

I’m with you on that.

Clarice
1 year ago

Woah! This is unbelievable. I may have seen really expensive decorations, artifacts or gadgets but something consumable like a soap is just surprising. I had the same thoughts — this is a literal way of having losing money down the drain. 

blank
Reply to  Clarice
1 year ago

Honestly!

blank
Reply to  Viano Dee
1 year ago

Haha.

Yomi Spontaneous
1 year ago

Haha! This is hilarious! Why would they make really expensive items that actually never last? If I had the toothpick, tissue paper and soap, I’d never use them. They’d be like artefacts in my home. Haha. 

blank
Reply to  Yomi Spontaneous
1 year ago

🙂

Lauren Jones
1 year ago

This was so interesting to read!!!! That 1.5 million tissue is too funny!!!  

blank
Reply to  Lauren Jones
1 year ago

True. The most ridiculous.

Nadalie
1 year ago

OMG all of this is so ridiculous. Ten million better things to spend money on than any of these. Lol

blank
Reply to  Nadalie
1 year ago

My thoughts exactly!

Brian Cicioni
1 year ago

Wow, you can travel the world for the rest of your life if you had and could sell one of each of the items in this list.

blank
Reply to  Brian Cicioni
1 year ago

Right!

Lyosha
1 year ago

wow! that is such a fun post, it is crazy how expensive some things are and moreover how many companies/people are making ridiculous expensive items.

blank
Reply to  Lyosha
1 year ago

Honestly!

Amy
Amy
1 year ago

THe toothpick for $500 is something worth buying for, hahaha. I thinks this is something that is very useful at our home.

trackback
1 year ago

[…] Check out: 5 Most Expensive Household Items In the World […]

45
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x